A jak tedy probíhá taková pravidelná servisní prohlídka?
Krom jiného jde o kontrolu funkčnosti světelných a zvukových signálů, stejně jako kontrolek na hlavním panelu a systému zvedání skel. V období sněhu a mrazu může být dále zásadní funkce stěračů a ostřikovačů oken, případně světlometů. A to včetně správného směru proudu kapaliny, na což se často zapomíná.
Neméně důležitá je ruční brzda – i ta je tedy předmětem této servisní inspekce. Problémem také bývá odemykání a zamykání, i kontrola a promazání zámků dveří a kapoty je tudíž na pořadu dne. Samozřejmostí je pak prověření stavu a funkcionality bezpečnostních pásů.
Myslíme i na bezpečnost
Stav a množství provozních kapalin je kapitolou samo o sobě. Olej, brzdová kapalina, náplň v ostřikovačích a posilovači volantu, včetně prověření krystalizační teploty – to vše projde důkladnou kontrolou, jejíž součástí je i prověření těsnění hlavního brzdového válce, brzdových trubek a hadic a neporušenosti hnacího řemenu. Poté co je automobil na heveru, probíhá inspekce ložisek kol, táhel, kulových kloubů, ráfků, pneumatik a jejich tlaku, brzdových destiček, kotoučů a tlumičů, jejich těsnění nevyjímaje. Prohlídce samozřejmě neujde ani těsnost brzdového a palivového potrubí, případný únik kapalin z jednotek převodovky, stav obou odpružení, řídícího mechanismu a hnací hřídele, kde se zaměřujeme na únik tuku a stav prachových krytů. Ve finále, kdy už auto stojí opět na zemi, probíhá kontrola matic pro upevnění kol, návrat brzdového pedálu při jeho používání, čistoty motorového prostoru a úrovně světlometů. Rychle a bezpracně tak můžete i vy být připraveni na zimu a kdykoliv bez obav vyjet za každého počasí.