Takzvaný start-stop (nebo chcete-li stop-start) systém je poměrně často diskutovaným a řádně kontroverzním tématem u prakticky všech nových vozidel. Původní myšlenka je v zásadě dobrá- funkcí start/stop systému je automatické vypnutí motoru při zastavení a vyřazení rychlosti a následné samočinné nastartování po stlačení spojky, nebo uvolnění brzdy. Výsledkem má být úspora na emisích a tudíž menší znečištění vzduchu výfukovými plyny. Druhým úhlem pohledu je pak vyšší opotřebení a zátěž baterií a neblahý vliv na motor, ložiska a hřídele. A to i přes argumenty některých příznivců, že nové motory jsou pro tento systém již navrženy.
Z některých studií vyplývá, že start/stop systém zvýší u běžného auta počet startování motoru až desetinásobně, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Výrobci automobilů a jejich příslušenství se snaží proti tomuto vlivu bojovat vyvíjením odolnějších materiálů a účinnějších maziv. Zdánlivá úleva životnímu prostředí je pak tedy teoreticky degradována vyšší produkcí těchto komponentů a prostředků k jejich údržbě. Na druhou stranu nás nikdo nenutí (zatím) tento systém používat. Můžete ho vypínat před každou jízdou, což není zrovna pohodlné. Můžete ho de-aktivovat ho trvale – s trochou snahy najdete na internetu spoustu fíglů a postupů pro řešení svépomocí. Lepší nápad je vyřazení „legálně“ pomocí autodiagnostiky a precizní znalosti jednotlivých systémů.